Компресори
4 posters
ZAGGITUNING :: Тунинг :: Силов Тунинг
Страница 1 от 1
Компресори
Както си се рових във форуми за Тойота и по специално за силов тунинг на моя двигател, попаднах на тема за (supercharger) или компресор. Не обясняват точно какво е, но явно е нещо като (G60) на голф, или нагнетява въздух постоянно, а не като турбото само в определено обороти, но пък неможе да направи голямо налягане. Някой ще разясни ли този въпрос.
Elboriso- VIP
- Брой мнения : 315
Age : 41
Location : Sofiq
Registration date : 08.12.2007
Re: Компресори
компресора пак помпа въздух, но налягането зависи само от оборотите на двигателя (не и от товара му). компресорите най-общо са 2 вида- центрофугни и винтови (roots). центрофугните се използват при високооборотни мотори и прават налягане само при по-високи обороти- при това покачването на налягането е плавно- заедно със оборотите. центрофугния компресор ще го познаеш по това че седи пред двигателя или отпред вдясно или ляво и прилича на голям алтернатор със тръби. те са общо взето тихи и свирят само при високи обороти. устроиството им е просто- перка (като студената на турбото), но от другата страна вместо малка перка има колело със жлеб през които е прекаран един от ремъците на двигателя.
другия тип е винтов. винтовия прави налягане със 2 огромни винта със едра резба които са зацепени един за друг. ще го познаеш по това че една голяма кутия седи на двигателя отгоре.. драгстерите които сте виждали със изрязани капаци за да се побере това отгоре и стърчи 2-3 педи.. това е. те се характеризират със това че правят налягане от много ниски обороти. затова и са приложими при големи двигатели които не обичат да се въртят бързо. характеризират се със Х/У числа- примерно 7/32 - това значи че за всеки 7 оборота на коляновия вал, компресора прави 32 оборота. така че като прочетете някъде "7/32 blower".. това е.. разбира се има разни съотношения...
прието е че центрофугните са за коне а винтовите - за въртящ момент. разбира се това е много генерализирано, но идеята е че едните прават налягане при високи оборот (коне), другите при ниски (въртящ момент).
налягането се определя от това колко бързо се върти коляновия вал, типа на компресора и диаметъра на ролката през която е прекаран ремъка на двигателя. от там и един от популярните начини да вдигаш налягането на компресорите е със инсталиране на по-малка ролка която се върти по-бързо. супер просто и ефикасно/ евтино. начи компресорите са мания? нямат лаг (нали винаги се въртят), не се занимават със горещи газове че да се нагряват, не запушват изходящите тръби.. всичко е перфектно? ... тз
те също имат своите термални проблеми. всичко във компресора е голямо и се върти бавно. от там загряването е голямо. ползват се радиатори (интеркоолер) точно както при турбото. те също имат blowoff valves. друг проблем е сцеплението на ремъка- при по-големи налягания компресора е значителен товар на двигателя и ремъка може да почне да скача или да приплъзва. затова при такива апликации се използват широки (по 5-10см.) ремъци със ребра (огромните ремъци дето ги виждате да се въртят отпред на драгстерите са точно това също така очевадно е че компресорите крадат коне от двигателя точно както климатика...
другия тип е винтов. винтовия прави налягане със 2 огромни винта със едра резба които са зацепени един за друг. ще го познаеш по това че една голяма кутия седи на двигателя отгоре.. драгстерите които сте виждали със изрязани капаци за да се побере това отгоре и стърчи 2-3 педи.. това е. те се характеризират със това че правят налягане от много ниски обороти. затова и са приложими при големи двигатели които не обичат да се въртят бързо. характеризират се със Х/У числа- примерно 7/32 - това значи че за всеки 7 оборота на коляновия вал, компресора прави 32 оборота. така че като прочетете някъде "7/32 blower".. това е.. разбира се има разни съотношения...
прието е че центрофугните са за коне а винтовите - за въртящ момент. разбира се това е много генерализирано, но идеята е че едните прават налягане при високи оборот (коне), другите при ниски (въртящ момент).
налягането се определя от това колко бързо се върти коляновия вал, типа на компресора и диаметъра на ролката през която е прекаран ремъка на двигателя. от там и един от популярните начини да вдигаш налягането на компресорите е със инсталиране на по-малка ролка която се върти по-бързо. супер просто и ефикасно/ евтино. начи компресорите са мания? нямат лаг (нали винаги се въртят), не се занимават със горещи газове че да се нагряват, не запушват изходящите тръби.. всичко е перфектно? ... тз
те също имат своите термални проблеми. всичко във компресора е голямо и се върти бавно. от там загряването е голямо. ползват се радиатори (интеркоолер) точно както при турбото. те също имат blowoff valves. друг проблем е сцеплението на ремъка- при по-големи налягания компресора е значителен товар на двигателя и ремъка може да почне да скача или да приплъзва. затова при такива апликации се използват широки (по 5-10см.) ремъци със ребра (огромните ремъци дето ги виждате да се въртят отпред на драгстерите са точно това също така очевадно е че компресорите крадат коне от двигателя точно както климатика...
ivo_civic- Брой мнения : 68
Age : 37
Location : SOFIA
Registration date : 05.12.2007
Re: Компресори
тези компресори стават ли за наще коли или само за големи В-8 -ци
Elboriso- VIP
- Брой мнения : 315
Age : 41
Location : Sofiq
Registration date : 08.12.2007
Re: Компресори
става - става , с желание и пари.... става....
ivo_civic- Брой мнения : 68
Age : 37
Location : SOFIA
Registration date : 05.12.2007
Re: Компресори
Американците пишат в тия форуми, че лесно се монтира и не са нужни големи модификации...
Elboriso- VIP
- Брой мнения : 315
Age : 41
Location : Sofiq
Registration date : 08.12.2007
нов съм и ми е простено
някои може ли да поясни кое е по добро(за колата и за джоба)турбо или компресор?
patzo_sl- Брой мнения : 16
Age : 43
Location : софия
Registration date : 09.01.2008
Re: Компресори
компресор - за джоба е по-добре... но почнеш ли да си правиш силов тунинг... не трябва да мислиш за пари..... че ще ти стане .... тъпо
ivo_civic- Брой мнения : 68
Age : 37
Location : SOFIA
Registration date : 05.12.2007
Re: Компресори
ЕФТИНО НЕМА БАЦЕ
quattro_sport- Брой мнения : 32
Age : 50
Location : Bulgaria
Registration date : 17.12.2007
ZAGGITUNING :: Тунинг :: Силов Тунинг
Страница 1 от 1
Права за този форум:
Не Можете да отговаряте на темите
|
|