НИТРО СИСТЕМИ - КАКВО Е "УПОЙКАТА"
2 posters
ZAGGITUNING :: Тунинг :: Силов Тунинг
Страница 1 от 1
НИТРО СИСТЕМИ - КАКВО Е "УПОЙКАТА"
Нитрото е N2O (Nirous Oxide Sistem-NOS) или така нареченият " Райски газ". Той съдържа два атома азот и един кислород, свързани в молекула, която при температура от -53С и налягане по-ниско от 54 бара се разпада и се отделят свободни атоми азот и кислород. Както всички знаем,за да има горене е необходим кислород. Точно това отделяне на кислород се използва при нитро системите. Доставянето на кислород в двигателя позволява 100% изгаряне на горивно-въздушната смес в цилиндрите. Повечето двигатели изгарят пълноценно около 50-60% от гориво-въздушната смес. Пълноценното изгаряне на сместа повишава значително мощността. Има два вида нитро системи: СУХИ и МОКРИ.
И при двата вида системи е необходимо допълнително количество гориво.А това е необходимо,защото прекалено високото съдържание на кислород в сместа води до детонационно горене,което от своя страна е пагубно за двигателя. При сухите системи доставянето на гориво става посредством заводска горивна система,докъто при мокрите това става посредством допълнителна горивна система. И при двата вида повишаването на мошността зависи от количеството нитро и гориво.
При сухите системи повишаването на мошността е около 50 к.с. При мокрите повишаването може да достигне 500 к.с. и повече.
Пример: при заводски двигател с работен обем 2000куб. см. може да се постигне повишаване на мошността с мокра система от 25к.с до 125 к.с. За по-високи резултати е необходимо:
- изпускателна система;
-работа по цилиндровата глава;
-електроника.
Намалява ли нитрото живота на двигателя?
Когато една нитро система бъде съобразена с възможностите на даден двигател и бъде поставена и регулирана правилно,животът на двигателя се намалява незначително. В крайна сметка всички тунинги по един или друг начин намаляват живота на двигателя,а той е константа само когато НЕ РАБОТИ.
Препратка на материала от:Цунами тунинг и списание Мастер Тунинг
И при двата вида системи е необходимо допълнително количество гориво.А това е необходимо,защото прекалено високото съдържание на кислород в сместа води до детонационно горене,което от своя страна е пагубно за двигателя. При сухите системи доставянето на гориво става посредством заводска горивна система,докъто при мокрите това става посредством допълнителна горивна система. И при двата вида повишаването на мошността зависи от количеството нитро и гориво.
При сухите системи повишаването на мошността е около 50 к.с. При мокрите повишаването може да достигне 500 к.с. и повече.
Пример: при заводски двигател с работен обем 2000куб. см. може да се постигне повишаване на мошността с мокра система от 25к.с до 125 к.с. За по-високи резултати е необходимо:
- изпускателна система;
-работа по цилиндровата глава;
-електроника.
Намалява ли нитрото живота на двигателя?
Когато една нитро система бъде съобразена с възможностите на даден двигател и бъде поставена и регулирана правилно,животът на двигателя се намалява незначително. В крайна сметка всички тунинги по един или друг начин намаляват живота на двигателя,а той е константа само когато НЕ РАБОТИ.
Препратка на материала от:Цунами тунинг и списание Мастер Тунинг
Re: НИТРО СИСТЕМИ - КАКВО Е "УПОЙКАТА"
Какво е необходимо да се монтира "упойка"
Elboriso- VIP
- Брой мнения : 315
Age : 41
Location : Sofiq
Registration date : 08.12.2007
Re: НИТРО СИСТЕМИ - КАКВО Е "УПОЙКАТА"
.....мерак,доза лудост и малко пари....и задължително (разбирай го ЗАДЪЛЖИТЕЛНО) много вещи по въпроса майстори. Там една грешка или не добра настройка и...... БУУУУУММММММ на двигателя....
ZAGGITUNING :: Тунинг :: Силов Тунинг
Страница 1 от 1
Права за този форум:
Не Можете да отговаряте на темите
|
|