Ретро тунинг.Една по различна ладичка.
+4
kalouenka
quattro_sport
zaggituning
Frysco
8 posters
Страница 1 от 1
Ретро тунинг.Една по различна ладичка.
Да ви представя моята количка.
Лада 1500, индекс на модела ВАЗ 2103, произведена в далечната 1978 г. (вече навърши 30 г.-възраста необходима един автомобил да бъде класифициран като ретро).Когато я закупих за скромните 1200 лв, беше позапазена, но с доста изхабени или подменени детайли.Седалките и салона нямаха нищо общо с оригиналните-предните от лада 2107-мечтата на всеки средностатистически лададжия, задните си бяха оригиналните но покрити с черна кожена тапицерия (ръчно шита от парченца скъсани от кожени якета).Когато свалих тази тапицерия, пред мен се откри прекрасна светлобежова седалка, в идеален вид.Хвана ме много яд че предните и корите на вратите са подменени...За да възстановя интериора съм събирал кори и седалки от три различни лади.
Отвън уж запазената лада всъщност си беше склуптора от кит.Под нея ръждичките си работеха.
И тъй-смених главата на двигателя с портната и свалена.Подарък ми е от моя приятел Крум Георгиев, който е състезател, а аз съм му механик.Клапаните са с 30 градусова фаска, намалена контактна площ със седлата, олекотени.Под пружинките подложих 2 мм пулчета за да ги стегна, тъй като Schrick пружинките за лада се намират трудно.Сложих разпределителен вал за Нива 1.7 които е 243 градуса и с увеличен лифт с 1 мм на клапаните.С тази глава и вал високите обороти за тази кола не са проблем.Проблема е че там все още чудеса не се случват.Сложих и карбуратор за нива 1.7, щото след тея промени на колата и се отвори един апетит...Също така запалителна система с датчик на хол и комутатор (същия като на повечето западни коли).В момента сместа ми идва богата, припушва черничко, а запалването има нужда от още намаляване на предварението, понеже колата е с по голяма степен на сгъстяване отколкото сериина, а е настроена като за сериина (тъй да се каже, налага се "мапване" с отверката и клещите... )
Отпред е с газови амортисьори Кофап-бразилски.За сериалка биват... отзад сложих по твърди маслени за нива-фенокс, беларуски.Комбинацията е добра за редовно каране по нашенските кратери, същевременно има задоволителна стабилност, поне за ежедневно каране.Подстригах малко пружинките, което разлика изобщо не дава, но се смъкна с някой друг сантиметър.Цялата ми предница е лемфьордер, има двойна стабилизираща щанга на предния мост.И от нея файда никаква, освен че ми се измъкват тампоните и че попречи на болта на алтернатора да изпадне, когато му изгубих гайката.За отзад тепърва предстоят промени, като ще има стабилизатор на двете дълги надлъжни щанги на моста, а двете къси ще станат регулируеми, с което се надявам да постигна добра сходимост на иначе доста палавия ладов мост.Ще поработя малко и върху еластичноста на задното окачване, тъй като в момента хода на окачването е твърде голям, а реакцията спрямо неравности е по мудна отколкото смятам че е нужно.
По трансмисията-подбрал съм и най дългите възможни скорости за лада, четиристепенна кутия (петстепенната не ме устройва като надеждност-много се троши), диференциала също е най дългия.Диференциала и кардана са нови.Съединителя е руски, което ще рече че тежи много.
По ел системата-ами разплетох я цялата и я оплетох наново, щото алармаджии и прочее майстори я бяха направил на дроб сърма.Сложих по мощен алтернатор и стартер, като алтернатора е със вграден регулатор.Премахнах и още малко архаизми, мисля единствено да запазя големите метални релета по калниците, понеже си намерих нови и вида им е лъскав.
Фаровете, мигачите и стоповете са чисто нови, фаровете са FER, немски, заводски са си с филипс крушки и светят завидно добре.
Предната броня е оригиналната, но е за смяна въпреки свежия вид, щото е ударена.Задната е сменяна по някое време с нова.Лайстните съм ги събирал оттук оттам, пак защото имаше смачкани.Боята е NOVOL, цвят от каталог, между другото цвета е за новите лади, но досега не съм виждал лада с такъв.Джантите са от Фиат 131 Супермирафиори, като само една снимка съм намирал в нета на такива джанти.ЕТ 0, 13, 5.5 инча широки-идеални за 175/50 но засега карам със 165/70, щото така или иначе и в тях има още доста живот.Не са никелирани допълнително, така са си заводски, само че някой се е опитал да ги лакира и сега се чудя как да сваля останките от лака-налющил се е като гущер след слънчево изгаряне.
Мисля зимата да и направя блок с по големи бутала, по лек маховик и по голяма степен на сгъстяване, като финалната настройка ще я правя на диностенд.Планирам и задния мост да стабилизирам.Все още се чудя дали да не имплантирам ел.стъкла, но засега не бързам.
Май накратко това е всичко...
Лада 1500, индекс на модела ВАЗ 2103, произведена в далечната 1978 г. (вече навърши 30 г.-възраста необходима един автомобил да бъде класифициран като ретро).Когато я закупих за скромните 1200 лв, беше позапазена, но с доста изхабени или подменени детайли.Седалките и салона нямаха нищо общо с оригиналните-предните от лада 2107-мечтата на всеки средностатистически лададжия, задните си бяха оригиналните но покрити с черна кожена тапицерия (ръчно шита от парченца скъсани от кожени якета).Когато свалих тази тапицерия, пред мен се откри прекрасна светлобежова седалка, в идеален вид.Хвана ме много яд че предните и корите на вратите са подменени...За да възстановя интериора съм събирал кори и седалки от три различни лади.
Отвън уж запазената лада всъщност си беше склуптора от кит.Под нея ръждичките си работеха.
И тъй-смених главата на двигателя с портната и свалена.Подарък ми е от моя приятел Крум Георгиев, който е състезател, а аз съм му механик.Клапаните са с 30 градусова фаска, намалена контактна площ със седлата, олекотени.Под пружинките подложих 2 мм пулчета за да ги стегна, тъй като Schrick пружинките за лада се намират трудно.Сложих разпределителен вал за Нива 1.7 които е 243 градуса и с увеличен лифт с 1 мм на клапаните.С тази глава и вал високите обороти за тази кола не са проблем.Проблема е че там все още чудеса не се случват.Сложих и карбуратор за нива 1.7, щото след тея промени на колата и се отвори един апетит...Също така запалителна система с датчик на хол и комутатор (същия като на повечето западни коли).В момента сместа ми идва богата, припушва черничко, а запалването има нужда от още намаляване на предварението, понеже колата е с по голяма степен на сгъстяване отколкото сериина, а е настроена като за сериина (тъй да се каже, налага се "мапване" с отверката и клещите... )
Отпред е с газови амортисьори Кофап-бразилски.За сериалка биват... отзад сложих по твърди маслени за нива-фенокс, беларуски.Комбинацията е добра за редовно каране по нашенските кратери, същевременно има задоволителна стабилност, поне за ежедневно каране.Подстригах малко пружинките, което разлика изобщо не дава, но се смъкна с някой друг сантиметър.Цялата ми предница е лемфьордер, има двойна стабилизираща щанга на предния мост.И от нея файда никаква, освен че ми се измъкват тампоните и че попречи на болта на алтернатора да изпадне, когато му изгубих гайката.За отзад тепърва предстоят промени, като ще има стабилизатор на двете дълги надлъжни щанги на моста, а двете къси ще станат регулируеми, с което се надявам да постигна добра сходимост на иначе доста палавия ладов мост.Ще поработя малко и върху еластичноста на задното окачване, тъй като в момента хода на окачването е твърде голям, а реакцията спрямо неравности е по мудна отколкото смятам че е нужно.
По трансмисията-подбрал съм и най дългите възможни скорости за лада, четиристепенна кутия (петстепенната не ме устройва като надеждност-много се троши), диференциала също е най дългия.Диференциала и кардана са нови.Съединителя е руски, което ще рече че тежи много.
По ел системата-ами разплетох я цялата и я оплетох наново, щото алармаджии и прочее майстори я бяха направил на дроб сърма.Сложих по мощен алтернатор и стартер, като алтернатора е със вграден регулатор.Премахнах и още малко архаизми, мисля единствено да запазя големите метални релета по калниците, понеже си намерих нови и вида им е лъскав.
Фаровете, мигачите и стоповете са чисто нови, фаровете са FER, немски, заводски са си с филипс крушки и светят завидно добре.
Предната броня е оригиналната, но е за смяна въпреки свежия вид, щото е ударена.Задната е сменяна по някое време с нова.Лайстните съм ги събирал оттук оттам, пак защото имаше смачкани.Боята е NOVOL, цвят от каталог, между другото цвета е за новите лади, но досега не съм виждал лада с такъв.Джантите са от Фиат 131 Супермирафиори, като само една снимка съм намирал в нета на такива джанти.ЕТ 0, 13, 5.5 инча широки-идеални за 175/50 но засега карам със 165/70, щото така или иначе и в тях има още доста живот.Не са никелирани допълнително, така са си заводски, само че някой се е опитал да ги лакира и сега се чудя как да сваля останките от лака-налющил се е като гущер след слънчево изгаряне.
Мисля зимата да и направя блок с по големи бутала, по лек маховик и по голяма степен на сгъстяване, като финалната настройка ще я правя на диностенд.Планирам и задния мост да стабилизирам.Все още се чудя дали да не имплантирам ел.стъкла, но засега не бързам.
Май накратко това е всичко...
Frysco- Брой мнения : 4
Age : 40
Location : София
Registration date : 19.06.2008
Re: Ретро тунинг.Една по различна ладичка.
За мацките - естествено и аз питам ЗАЩО НЕ СА НА ЕКО-то заедно с още цяла ескадрила мацки, които да направим наши модели и Tuning Girls. (за справка виж "Кастинг" )
Сега за Ладюхата - кефа ти се яко, не само защото очевидното е факт - колата ти е уникат в завидно състояние.... а и защото с тази Ладичка ме връщаш към едно наистина много много скъпо за мен време.... далечната 1991 г. когато само 14 годишен, след безброй "кражби" на колата на баща ми, той реши, че с мен на глава не се излиза и по-добре да ми я подари.( с уговорката да я карам само в квартала.... малееееее,а дали стана така?...хихихихи)Та, въпросната колица беше червена Жигулка, 1.3, корекомска, с щампа на задното стъкло Made in sweeden и гордия надпис LADA 1.3 - върната поръчка за Швеция, заради шупличка в боята на ъгъла на тавана, колкото диаметъра на цигара.Освен по името и по някой първични белези, останалото нямаше много общо с нормалните Жигулки.Фабрично тази беше не 65, а 72 Ph, 5 скорости, "пилотни седалки", голямото барче, и с фурнир (тогава нямаше махагон ).Още помня как се радвах... мамка му, имах си кола !!! Разбира се имплантирах и веднага спортен волан (не питайте от къде), срязах лоста на половина,"усвоих" няколко колони от училищен двор - Респромки, много викаха.... По-късно се сдобих и с 4 ел. стъкла (от един злощастен Nissan), централно, аларма,RECARO (истинско),вече сериозна музика и пълен оптичен тунинг. От тогава съм сменил дяволски много коли, но "баба Наста" ми е голямата любов и ми липсва много....
Всичко това си спомних и снощи, покрай твоята красавица...
Сега за Ладюхата - кефа ти се яко, не само защото очевидното е факт - колата ти е уникат в завидно състояние.... а и защото с тази Ладичка ме връщаш към едно наистина много много скъпо за мен време.... далечната 1991 г. когато само 14 годишен, след безброй "кражби" на колата на баща ми, той реши, че с мен на глава не се излиза и по-добре да ми я подари.( с уговорката да я карам само в квартала.... малееееее,а дали стана така?...хихихихи)Та, въпросната колица беше червена Жигулка, 1.3, корекомска, с щампа на задното стъкло Made in sweeden и гордия надпис LADA 1.3 - върната поръчка за Швеция, заради шупличка в боята на ъгъла на тавана, колкото диаметъра на цигара.Освен по името и по някой първични белези, останалото нямаше много общо с нормалните Жигулки.Фабрично тази беше не 65, а 72 Ph, 5 скорости, "пилотни седалки", голямото барче, и с фурнир (тогава нямаше махагон ).Още помня как се радвах... мамка му, имах си кола !!! Разбира се имплантирах и веднага спортен волан (не питайте от къде), срязах лоста на половина,"усвоих" няколко колони от училищен двор - Респромки, много викаха.... По-късно се сдобих и с 4 ел. стъкла (от един злощастен Nissan), централно, аларма,RECARO (истинско),вече сериозна музика и пълен оптичен тунинг. От тогава съм сменил дяволски много коли, но "баба Наста" ми е голямата любов и ми липсва много....
Всичко това си спомних и снощи, покрай твоята красавица...
Последната промяна е направена от zaggituning на Сря Ное 05, 2008 5:49 am; мнението е било променяно общо 1 път
Re: Ретро тунинг.Една по различна ладичка.
Баце ладичката е супер
quattro_sport- Брой мнения : 32
Age : 50
Location : Bulgaria
Registration date : 17.12.2007
Re: Ретро тунинг.Една по различна ладичка.
Много избацана ладичка кефи ме определено : и с тези джанти много добра стойка вади
kalouenka- Брой мнения : 60
Age : 40
Location : София
Registration date : 13.12.2007
Re: Ретро тунинг.Една по различна ладичка.
Наистина няма такава лада ..... няма как да останеш незабелязан!
Re: Ретро тунинг.Една по различна ладичка.
Благодаря за хубавите думи.
Относно мацките-ами старая се, ама са срамежливи
Относно ладата-сега съм се заиграл с музиката, отнякъде тупна една туба в багажника и съм се оплел в кабели и инсталации...
Относно мацките-ами старая се, ама са срамежливи
Относно ладата-сега съм се заиграл с музиката, отнякъде тупна една туба в багажника и съм се оплел в кабели и инсталации...
Frysco- Брой мнения : 4
Age : 40
Location : София
Registration date : 19.06.2008
Re: Ретро тунинг.Една по различна ладичка.
ладата е супер то мн малко коли могат да се похвалят с такаеа визия
THE SKUll- Брой мнения : 6
Age : 36
Location : София
Registration date : 22.08.2008
Re: Ретро тунинг.Една по различна ладичка.
Фриско, комши- как така реши да се разпишеш и тука? Браво!
Marlowe- Брой мнения : 18
Age : 38
Location : Sofia
Registration date : 23.02.2008
Re: Ретро тунинг.Една по различна ладичка.
Абе комши, я кажи кой си да се сетя...
Frysco- Брой мнения : 4
Age : 40
Location : София
Registration date : 19.06.2008
Re: Ретро тунинг.Една по различна ладичка.
Абе не си ми виждал колата, ама си взех едни джанти от тебе, а от колегата ти секретни болтове.
Marlowe- Брой мнения : 18
Age : 38
Location : Sofia
Registration date : 23.02.2008
Re: Ретро тунинг.Една по различна ладичка.
По трансмисията-подбрал съм и най дългите възможни скорости за лада, четиристепенна кутия (петстепенната не ме устройва като надеждност-много се троши), диференциала също е най дългия.Диференциала и кардана са нови.Съединителя е руски, което ще рече че тежи много.
По ел системата-ами разплетох я цялата и я оплетох наново, щото алармаджии и прочее майстори я бяха направил на дроб сърма.Сложих по мощен алтернатор и стартер, като алтернатора е със вграден регулатор.Премахнах и още малко архаизми, мисля единствено да запазя големите метални релета по калниците, понеже си намерих нови и вида им е лъскав.
По ел системата-ами разплетох я цялата и я оплетох наново, щото алармаджии и прочее майстори я бяха направил на дроб сърма.Сложих по мощен алтернатор и стартер, като алтернатора е със вграден регулатор.Премахнах и още малко архаизми, мисля единствено да запазя големите метални релета по калниците, понеже си намерих нови и вида им е лъскав.
LeeRain- Брой мнения : 2
Age : 34
Location : AU
Registration date : 16.09.2010
Re: Ретро тунинг.Една по различна ладичка.
"LeeRain" - а ти кой си и по какъв повод пишеш в тази тема?
Страница 1 от 1
Права за този форум:
Не Можете да отговаряте на темите
|
|